Thursday, July 21, 2005

愛的代價

This is the song I have loved since I first listned to it. It was 張艾嘉's version. But then I listened to 李宗盛's version. It better reflected what a mid-aged man feels regarding love.

愛的代價

作詞:李宗盛 作曲:李宗盛

還記得年少時的夢嗎
像朵永遠不凋零的花
陪我經過那風吹雨打
看世事無常
看滄桑變化

那些為愛所付出的代價
是永遠都難忘的啊
所有真心的、痴心的話
永在我心中
雖然已沒有她

走吧 走吧
人總要學習自己長大
走吧 走吧
人生難免經歷苦痛掙扎

走吧 走吧
為自己的心找一個家
也曾傷心流淚 也曾黯然心碎
這是愛的代價

也許我偶爾還是會想她
偶爾難免會惦記著她
就當她是個老朋友啊
也讓我心疼
也讓我牽掛

只是我心中不再有火花
讓往事都隨風去吧
所有真心的、痴心的話
仍在我心中
雖然已沒有她

走吧 走吧
人總要學習自己長大
走吧 走吧
人生難免經歷苦痛掙扎

走吧 走吧
為自己的心找一個家
也曾傷心流淚 也曾黯然心碎
這是愛的代價

4 Comments:

Blogger Ruth Tam said...

You are so sentimental!

Friday, July 22, 2005 12:14:00 AM  
Blogger yuen luk luk said...

people like music are sentimental though!

yeah, I like all the lyrics you posted here!

Friday, July 22, 2005 4:21:00 PM  
Blogger 史路比 said...

yes, that's life, we can grow up thru the pain and be mature..

Friday, July 22, 2005 9:11:00 PM  
Blogger Florence Lai 黎凱欣 said...

如無記錯, 這首歌是電影"哥哥的女友"的主題曲, 有廣東版的, 但我還是喜歡國語版的歌詞多一點, 那種雲淡風輕的感覺, 是我所嚮往的

Wednesday, August 10, 2005 3:13:00 PM  

Post a Comment

<< Home